TOP 10 branding chýb, ktorým by ste sa mali vyhnúť

Zuzka Coaching Leave a Comment

Dnes sa budem snažiť identifikovať 10 najčastejších branding chýb, aj keď ja by som vedela rozprávať aj o stovke, ale viem, že sme všetky busy budovaním svojho online impéria, tak to skrátim na tých 10. Poďme sa do toho pustiť…

 

1. Čakáte na to AŽ…až keď budete mať “reálny biznis”

 

Toto považujem za najväčšiu chybu. Vaša značka je tvárou a dušou vašej biznis činnosti a ak si chcete vytvoriť zmysluplný biznis a nie len “predávať produkty online”, musíte začať pracovať na osobnom brandingu HNEĎ. Že kde začať? Tu sa dostávame k druhej chybe.

 

2. Začínate s tvorbou loga, grafikou a nie s vašou misiou, príbehom a analýzou vysnívaného klienta

 

Ako som včera hovorila počas našej branding výzvy, výzor je dôležitý, ale nie je to všetko všakže? Nechceli by ste mať len krásnu tvár bez duše? Tak prečo dovolíte, aby bola vaša značka bez duše?

Váš biznis potrebuje hĺbku, ktorú dosiahnete len svojim príbehom. A či sa vám to páči alebo nie, toto neurobí za vás nikto, žiadna agentúra, brigádnik… nikto nemôže napísať váš príbeh za vás, preto ako ste si všimli, ani táto výzva, ktorá vám má pomôcť, nezačala tvorbou loga a takých tých srandičiek okolo, tvrdá práca pri brandingu spočíva v objavení svojho PREČO a svojho zamerania.

 

3. Rozmýšľate, že si musíte hneď na začiatku niekoho najať

 

Je jasné, že profesionálne vytvorená značka podporí váš branding najlepšie. Ale už som zažila aj vytvorenie brandu za tisíce eur a nakoniec sa aj tak neujal a bol potrebný celkový rebrand. Môžete začať v malom a postupne. V skutočnosti, keď práve začínate, môže byť pre vás veľmi prospešné ak sa budete všestranne zaujímať o túto oblasť, niečo si naštudujete, pochopíte súvislosti a napokon nikto nie je vo vašej hlave a len vy sa viete vystihnúť na 100% (alebo aspoň na 99%).  Potom bude pre vás jednoduchšie nájsť si profesionálov, ktorí vám budú vyhovovať lebo už niečo budete o brandingu vedieť. Nemusíte robiť úplne všetko, keď nemáte na to vlohy a je dobré určite veci v biznise outsourcovať.

 

4. Nevytvoríte si svoj VISION BOARD

 

Jednou z najlepších vecí, ktorú môžete urobiť pri spustení nového projektu, je vytvoriť si nástenku vízií. Povedzme, že píšete a ilustrujete detskú knihu. Než začnete písať, vytvoríte si vizuálnu nástenku o tom, ako chcete, aby sa deti cítili, keď otáčajú stranu za stranou a pozerajú sa na vaše ilustrácie a ako chcete, aby sa cítili mamičky pri čítaní príbehu svojim deťom.


Presne toto isté by ste mali urobiť pri brandingu. Rovnako ako pri akomkoľvek inom projekte, vytvoriť si vizuálnu nástenku pocitov, ktoré chcete zapáliť v srdciach svojich vysnívaných klientov. Ja na to rada používam Pinterest a tento proces budem s vami zdieľať počas zajtrajšeho tréningu v tejto skupine.


5. Myslíte si, že vám stačí len logo

 

Často hovorím, že na vašom logu nezáleží, ale musíte ho mať. Mám na mysli to, že je irelevantné zaoberať sa len vytvorením loga a tam skončíte s celým brandingom. Ale premýšľajte o tom opäť takto: Randili by ste s mužom, ktorý len dobre vyzeral, ale nemal charakter? No nie! Aspoň dúfam. 🙂 A samozrejme nechcete, aby bola vaša značka len jednorazovka na jednu noc. Takže sa uistite, že svoj príbeh rozprávate konzistentne lebo len logo to za vás neurobí.

 

6. Nevenujete sa copywritingu

 

Copywriting je tvorba reklamných a marketingových textov, ktoré majú podporiť predaj vašich výrobkov a služieb. Aj keď v marketingu platí, že “obrázok povie viac ako 1000 slov” a je to bez pochýb silný spúšťač zvedavosti a otázok, ale slová majú svoju magickosť. Viete s nimi čarovať. Zatiaľ čo obrázok/fotku si vie každý pretlmočiť po svojom, podľa toho aké pocity v nás vyvoláva, slová sú v marketingu hlavný nástroj na komunikáciu myšlienok. Pomocou svojich slov a hlasu môžete zdieľať svoj príbeh a hodnoty, preto sa opäť nespoliehajte len na pekné obrázky.

 

7. Vašim cieľom je dokonalosť  namiesto jednoduchosti a konzistentnosti

 

Pripravte sa na to, že to nebude dokonalé. Ani na prvýkrát, ani na desiaty. Vždy bude niečo, čo vás bude iritovať, vždy sa objavia malé chybičky alebo aj prúsery.  


Keď som sa rozhodla naučiť sa snowboardovať, hneď som neskákala na rampách a nebola zo mňa Roxy girl.  Bola som opatrná, išla som si pomaličky, mala som prilbu a na konci dňa som bola zničená a spotená do nitky. A keď som jazdila pravidelnejšie, videla som ako sa zlepšujem, ale ak by som nebola pripravená trpieť pri každom páde, nedočkala by som sa toho, že jedného dňa som si s plným vedomím začala užívať ten pocit slobody z mojej jazdy.  Takže vždy sa snažte o zlepšovanie sa a rast, nie o dokonalosť.

 

8. Spoliehate sa na druhých, že vám povedia čo máte robiť

 

Vaša grafička, mentorka, asistentka atď. sú vaše najlepšie obchodné kamarátky, ale vy samé viete, čo je pre vaše podnikanie najlepšie a vy ste zodpovedné za budovanie svojej značky. Vy musíte robiť všetky rozhodnutia, preto sa naučte rozhodovať. To sa vám hodí. 🙂

 

9. Kopírujete iné značky

 

Tu nemusím zachádzať nejak do podrobností. Okrem toho, že to znie hrozne neoriginálne, prečo by ste sa obťažovali budovaním vlastnej značky, učili by ste sa o brandingu a čítali tento blog, keď by ste nechceli byť samé sebou?

 

10. Bojíte sa dať svoju osobnosť do vlastnej značky

 

Vaša osobnosť sa musí inkarnovať do vašej značky.

Viem, je ťažké prekonať plachosť, btw bojujem s tým pri každom natáčaní live videa.

Ďalej je vo vás zmätok, pochybnosti, nedôvera, všetko toto nedovolí vašej osobnosti zažiariť. Ale ak chceme pomáhať iným, musí nás byť jednoducho vidno.

 

Robíte niektorú z týchto chýb? Dajte mi vedieť do komentára.

Ak sa prihlásite na SOCIAL MEDIA RESET WORKSHOP, sľubujem, že vás naučím, ako si proces brandovania osobnej značky zamilovať.

Majte sa krásne a tvorte krásne značky.

 

Komentáre

comments

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *